ďťż

Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże
podpis pod takim wnioskiem , tylko gdzie?



> Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże

Podono mozna zniesc podatki, chetnie zloze podpis pod takim wnioskiem, tylko
gdzie ? ;)

niunius pisze:[color=blue]
> Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże
> podpis pod takim wnioskiem , tylko gdzie?[/color]

Jestes swiadom swojego wyboru? Wiesz co by sie dzialo na miejskich
parkingach (a przy okazji na trawnikach i wszystkich innych miejscach
gdzie da sie ustawic auto), gdyby takie rozwiazanie przeforsowano?

Ja wole zaparkowac i zaplacic niz nie zaparkowac. Nie po to mam
samochod, zeby do urzedu czy innego banku dojezdzac komunikacja miejska
(z powodu braku miejsca do zaparkowania).

--
Pozdrawiam,
BbT

jakos nie zauwazylem, zeby obecnie w strefie platnego parkowania byly wolne
miejsca:)



skuter wrote:[color=blue]
> jakos nie zauwazylem, zeby obecnie w strefie platnego parkowania byly
> wolne miejsca:)[/color]

Ja rowniez, jednak zamiast zaczynac od podwyzek miasto powinno pomyslec
o budowie nowych miejsc parkingowych.

W tej sytuacji prawdopodobne jest to, ze w Galaxy ponownie pojawia sie
bramki i automaty do oplat.

--
Arek

Do kina w Szczecinie?
Sprawdz co jest grane: [url]http://kino.szczecin.pl[/url]

BbT pisze:
[color=blue]
> Jestes swiadom swojego wyboru? Wiesz co by sie dzialo na miejskich
> parkingach (a przy okazji na trawnikach i wszystkich innych miejscach
> gdzie da sie ustawic auto), gdyby takie rozwiazanie przeforsowano?
> Ja wole zaparkowac i zaplacic niz nie zaparkowac. Nie po to mam
> samochod, zeby do urzedu czy innego banku dojezdzac komunikacja miejska
> (z powodu braku miejsca do zaparkowania).[/color]

wybacz ale nie rozumiem sensu Twojej wypowiedzi... Czy strefa jest
płatna czy nie, ilości aut się nie zmieni - chyba nie myślisz, że mając
auto ktoś jeździ tramwajem z powodu strefy :-) Ja jestem jak najbardziej
za płatną strefą, ale:
1. wpływy z tytułu parkowania są na bierząco kontrolowane,
2. pieniądze z wpływów w jakimś % przeznaczane są na nowe miejsca
parkingowe, utrzymywanie starych, parkomaty,
3. kwoty opłat za parkowanie ustalane są na poziomie satysfakcjonującym
obydwie strony (ostatnia podwyżka 300% to pomyłka)

pozdr
Olek

Arek P. dnia piątek listopada 30 2007 14:09 w wiadomości
<475019bd$1@news.home.net.pl> na grupie pl.regionalne.szczecin wygłosił tezę :
[color=blue]
> W tej sytuacji prawdopodobne jest to, ze w Galaxy ponownie pojawia sie
> bramki i automaty do oplat.[/color]

czy możesz to rozwinąć? :)

--
Pozdrawiam
Paweł 'wonski' Bohdal
GG # 1236285 LRU # 275820
Cave me, Domine, ab amico,
ab inimico vero me ipse cavebo

wonski wrote:[color=blue][color=green]
>> W tej sytuacji prawdopodobne jest to, ze w Galaxy ponownie pojawia sie
>> bramki i automaty do oplat.[/color]
>
> czy możesz to rozwinąć? :)[/color]

Oczywiscie, podwyzszony tak znacznie abonament za parkowanie w miescie
spowoduje, ze wiecej samochodow bedzie parkowalo caly dzien na parkingu
w Galaxy.

Prawdopodobnym efektem bedzie przywrocenie bramek - tym razem wraz z ich
uruchomieniem - i wprowadzenie duzych oplat za parkowanie na przyklad
ponad 3h czasu. W koncu market tez bedzie chcial zapewnic rotacje
samochodow - juz teraz jest problem ze znalezieniem miejsca.

--
Arek

Do kina w Szczecinie?
Sprawdz co jest grane: [url]http://kino.szczecin.pl[/url]

Olek pisze:[color=blue]
> BbT pisze:
>[color=green]
>> Jestes swiadom swojego wyboru? Wiesz co by sie dzialo na miejskich
>> parkingach (a przy okazji na trawnikach i wszystkich innych miejscach
>> gdzie da sie ustawic auto), gdyby takie rozwiazanie przeforsowano?
>> Ja wole zaparkowac i zaplacic niz nie zaparkowac. Nie po to mam
>> samochod, zeby do urzedu czy innego banku dojezdzac komunikacja
>> miejska (z powodu braku miejsca do zaparkowania).[/color]
>
> wybacz ale nie rozumiem sensu Twojej wypowiedzi...[/color]

przykro mi

Czy strefa jest[color=blue]
> płatna czy nie, ilości aut się nie zmieni[/color]

oj zmieni sie, konkretnie - wzrosnie

[color=blue]
> - chyba nie myślisz, że mając
> auto ktoś jeździ tramwajem z powodu strefy :-) Ja jestem jak najbardziej
> za płatną strefą, ale:
> 1. wpływy z tytułu parkowania są na bierząco kontrolowane,[/color]

bieżąco!
[color=blue]
> 2. pieniądze z wpływów w jakimś % przeznaczane są na nowe miejsca
> parkingowe, utrzymywanie starych, parkomaty,[/color]

IMHO powinny byc w 100% przeznaczane na budowe i remonty miejsc
parkingowych.
[color=blue]
> 3. kwoty opłat za parkowanie ustalane są na poziomie satysfakcjonującym
> obydwie strony (ostatnia podwyżka 300% to pomyłka)[/color]

Kwota satysfakcjonujaca obie strony niestety nie istnieje. Mozna co
najwyzej szukac kompromisu. Podwyzka 300% moze pomoc, czas pokaze. Jesli
nic sie nie zmieni, mozna bedzie pomyslec nad obnizeniem ceny abonamentu.

Tak czy inaczej ludzie pracujacy w strefie beda sie predzej czy pozniej
musieli nauczyc zostawiac auto poza nia. Ilosc samochodow rosnie, a
ilosc parkingow nie. Dla wsyzstkich miejsc niestety nie starczy. No
chyba, ze zabudujemy cale centrum parkingami, ale wtedy zabraknie
miejsca na biurowce ;)

--
Pozdrawiam,
BbT


Użytkownik "BbT" <marcin@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> napisał w wiadomości
news:fip4ot$kme$1@atlantis.news.tpi.pl...[color=blue]
> niunius pisze:[color=green]
>> Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże
>> podpis pod takim wnioskiem , tylko gdzie?[/color]
>
> Jestes swiadom swojego wyboru? Wiesz co by sie dzialo na miejskich
> parkingach (a przy okazji na trawnikach i wszystkich innych miejscach
> gdzie da sie ustawic auto), gdyby takie rozwiazanie przeforsowano?
>
> Ja wole zaparkowac i zaplacic niz nie zaparkowac. Nie po to mam samochod,
> zeby do urzedu czy innego banku dojezdzac komunikacja miejska (z powodu
> braku miejsca do zaparkowania).
>[/color]
Mistrzu czy ty aby napewno przeczytales co napisales?

Zdzicho pisze:[color=blue]
> Użytkownik "BbT" <marcin@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> napisał w wiadomości
> news:fip4ot$kme$1@atlantis.news.tpi.pl...[color=green]
>> niunius pisze:[color=darkred]
>>> Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże
>>> podpis pod takim wnioskiem , tylko gdzie?[/color]
>> Jestes swiadom swojego wyboru? Wiesz co by sie dzialo na miejskich
>> parkingach (a przy okazji na trawnikach i wszystkich innych miejscach
>> gdzie da sie ustawic auto), gdyby takie rozwiazanie przeforsowano?
>>
>> Ja wole zaparkowac i zaplacic niz nie zaparkowac. Nie po to mam samochod,
>> zeby do urzedu czy innego banku dojezdzac komunikacja miejska (z powodu
>> braku miejsca do zaparkowania).
>>[/color]
> Mistrzu czy ty aby napewno przeczytales co napisales?
>
>[/color]

Napisalem to z pelna swiadomoscia. O ile teraz mozna jeszcze znalezc
miejsce do zaparkowania (choc przyznam, ze czasem jest ciezko), to gdyby
strefy nie bylo, to miejsca by sie w ogole nie uswiadczylo.

Dlatego jestem zwolennikiem wszelkich zmian, ktore daja szanse na
poprawe sytuacji. Nie mam pojecia czy podwyzka abonamentu przyniesie
efekt w posaci wiekszej rotacji, ale moim zdaniem warto taki eksperyment
przeprowadzic.

--
Pozdrawiam,
BbT

BbT wrote:[color=blue]
> Dlatego jestem zwolennikiem wszelkich zmian, ktore daja szanse na
> poprawe sytuacji. Nie mam pojecia czy podwyzka abonamentu przyniesie
> efekt w posaci wiekszej rotacji, ale moim zdaniem warto taki eksperyment
> przeprowadzic.[/color]

Ciekaw jestem czy bylbys takim optymista, gdyby strefa zostala
powiekszona o raptem ulice dalej ... czyli tam gdzie parkujesz idac do
pracy.

Jako mieszkaniec innej dzielnicy zostalbys postawiony przed wizja
"autobus+tramwaj czy abonament".

--
Arek

Do kina w Szczecinie?
Sprawdz co jest grane: [url]http://kino.szczecin.pl[/url]

Arek P. pisze:[color=blue]
> BbT wrote:[color=green]
>> Dlatego jestem zwolennikiem wszelkich zmian, ktore daja szanse na
>> poprawe sytuacji. Nie mam pojecia czy podwyzka abonamentu przyniesie
>> efekt w posaci wiekszej rotacji, ale moim zdaniem warto taki
>> eksperyment przeprowadzic.[/color]
>
> Ciekaw jestem czy bylbys takim optymista, gdyby strefa zostala
> powiekszona o raptem ulice dalej ... czyli tam gdzie parkujesz idac do
> pracy.
>
> Jako mieszkaniec innej dzielnicy zostalbys postawiony przed wizja
> "autobus+tramwaj czy abonament".[/color]

Jasne. Wtedy bym mial na pewno inny punkt widzenia. Musialbym sie
przesiasc na autobus albo parkowac poza strefa i robic sobie spacerek.
Tak czy inaczej by mnie to w koncu spotkalo, bo predzej czy pozniej
miejsc parkingowych nie starczy dla wszystkich. Jesli nie przesiade sie
na autobus teraz, to bede musial za pol roku. Tego sie po prostu nie da
uniknac.

A tak na marginesie, to niektore firmy powinny sie zastanowic nad
przeniesieniem na przedmiescia. Wiele z nich nic nie straci na tym, ze
nie beda mieli placowki w centrum.

--
Pozdrawiam,
BbT

On 30 Lis, 16:44, BbT <mar...@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> wrote:
[color=blue][color=green]
>>Czy strefa jest
>> płatna czy nie, ilości aut się nie zmieni[/color]
>oj zmieni sie, konkretnie - wzrosnie[/color]

ta na pewno - wzrosnie... ile % ludzi posiadajacych auto jezdzi do
miasta tramwajami i autobusami z powodu platnej strefy? zapewne
nikly...

[color=blue]
> IMHO powinny byc w 100% przeznaczane na budowe i remonty miejsc
> parkingowych.
>[/color]

nie wiem czy Ty się w ogole orientujesz ale wiekszosc wplywow, ktore
wplywaja do kasy strefy, wydawana jest na samo jej utrzymanie....

[color=blue]
> Kwota satysfakcjonujaca obie strony niestety nie istnieje.[/color]

ależ oczywiście, że istnieje - trzeba mieć tylko wyobraznie i zdrowy
rozsadek, czego niestety radnym brakuje.... ogladalem wywiad z radnymi
PO na szczecinskiej 3jce - na wszystkie trudne pytania odpowiadal
"dokonalismy wielu analiz i podwyzka jest potrzebna......" ;-) rece
opadaja... oczywiście sam głosowałem na nich... extra..
[color=blue]
> Mozna co
> najwyzej szukac kompromisu. Podwyzka 300% moze pomoc, czas pokaze. Jesli
> nic sie nie zmieni, mozna bedzie pomyslec nad obnizeniem ceny abonamentu.[/color]

czlowieku rusz Ty glowa! w czym pomoze? w nabijaniu czyjejs kabzy -
nie myslisz chyba naiwnie, ze zaczna sie remonty parkingow i
powstawanie nowych miejsc parkingowych... a co maja zrobic ludzie,
ktorzy chcac czy nie chcac musza wykupic abonament bo mieszkaja w
strefie? zapewne Ty w strefie nie mieszkasz bo bys inaczej piszczal...
[color=blue]
>
> Tak czy inaczej ludzie pracujacy w strefie beda sie predzej czy pozniej
> musieli nauczyc zostawiac auto poza nia. Ilosc samochodow rosnie, a
> ilosc parkingow nie. Dla wsyzstkich miejsc niestety nie starczy.[/color]

dlatego strefa , a dokladnie jej dochody , mialy pomoc w tworzeniu
nowych miejsc parkingowych - bylo na to kupe lat - co z tego wyszlo
widac, nie trzeba komentowac...

Użytkownik "wonski" <pbohdal@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fip7g8$qvu$1@news.onet.pl...[color=blue][color=green]
> > W tej sytuacji prawdopodobne jest to, ze w Galaxy ponownie pojawia sie
> > bramki i automaty do oplat.[/color]
>
> czy możesz to rozwinąć? :)[/color]

wielkie, dynamiczne i bogate miasta naszego kraju (np. Wrocław) nie dość ze
mają strefe droższą od nas (do czego dążymy), to tez parkingi przy
hipermarketach są płatne (pierwsze 30min gratis), do czego pewnie też
dojdziemy. Tylko nie mówcie naszym politykom, ze w Wrc są ceny metra 2 razy
wieksze niz u nas, tak samo pensje, bo i tak nas wyśmieją. Szczecin dumą
Pomorza ma być i basta!

Stoout

Użytkownik "BbT" <marcin@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> napisał w wiadomości
news:fipeas$q6c$1@atlantis.news.tpi.pl...[color=blue]
> Jasne. Wtedy bym mial na pewno inny punkt widzenia. Musialbym sie
> przesiasc na autobus albo parkowac poza strefa i robic sobie spacerek.
> Tak czy inaczej by mnie to w koncu spotkalo, bo predzej czy pozniej
> miejsc parkingowych nie starczy dla wszystkich. Jesli nie przesiade sie
> na autobus teraz, to bede musial za pol roku. Tego sie po prostu nie da
> uniknac.[/color]

nie pomyślałeś o ludziach których elementem pracy jest samochód i poprostu
muszą jezdzic po mieście?
Odbije sobie ten abonament podnosząc ceny usług o 10-20%, wtedy mój problem
sie rozwiąże, ale przeciętny Kowalski który nawet nie ma samochodu poczuje
abo na własnej kieszeni.
Inna sprawa - mieszkam w najgorętszej strefie,gdzie są tylko kamienice
mieszkalne. Nie ma tu urzędów ani mega sklepów. Dlaczego strefa obejmuje
dzielnice mieszkalne, a nie tylko handlowo-przemysłowe? Poza ulicą nie ma
miejsca zeby zaparkowac samochód. Jakim prawem miasto nakazuje mi płacic za
parkowanie pod domem? podatek od luksusu mieszkania w centrum? Niech
najpierw stworzy mi alternatywe np. zamkniety parking dla mieszkańców, a
potem pyta czy chce płacic za parkowanie w centrum.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Berlingo 1,9 D '00 & TTI 880 / Hustler

Pawełek pisze:[color=blue]
> ta na pewno - wzrosnie... ile % ludzi posiadajacych auto jezdzi do
> miasta tramwajami i autobusami z powodu platnej strefy? zapewne
> nikly...[/color]

Strefa jest po to, żeby parkowali krócej, a nie nie parkowali wcale.
[color=blue]
> "dokonalismy wielu analiz i podwyzka jest potrzebna......" ;-) rece
> opadaja... oczywiście sam głosowałem na nich... extra..[/color]

Może faktycznie zrobili analizy? W swojej małej wspólnocie mieszkaniowej
widzę na zebraniach, jakie mechanizmy w ludziach zostały chyba jeszcze
po komunie - dać 5gr od metra kwadratowego więcej na fundusz remontowy?
Nie! Absolutnie! Mi te 2-3zł miesięcznie to potrzebne na lekarstwa,
srarstwa. A 15 minut później ta sama osoba narzeka, że bloki przez lata
nie były docieplone, że kanalizację wymienić trzeba, klatki pomalować -
pewnie, tylko skąd kasa?

Tak samo jest z tą strefą - każdy chce móc zaparkować maks. 2m od bramy
swojego domu/zakładu pracy, ale zapłacić za to nikt nie chce nawet złotówki.

W Londynie płaci się za samo _wjechanie_ do ścisłego centrum. Inaczej
zatkałoby się ono całkiem. Fakt, że tak komunikacja miejska nie tylko
jest pod ziemią, ale i jeździe "nieco" częściej niż u nas ;) O to akurat
mam pretensje do aktualnej władzy, bo poza podwyżką cen biletów nie
widzę by zrobili cokolwiek w stronę poprawy komunikacji. Nie mówię tylko
o zwiększeniu ilości kursów (bo zaraz ktoś będzie lamentował że
motorniczy w Oslo), ale też o ich dobre skomunikowanie.
[color=blue]
> czlowieku rusz Ty glowa! w czym pomoze? w nabijaniu czyjejs kabzy -
> nie myslisz chyba naiwnie, ze zaczna sie remonty parkingow i
> powstawanie nowych miejsc parkingowych... a co maja zrobic ludzie,
> ktorzy chcac czy nie chcac musza wykupic abonament bo mieszkaja w
> strefie? zapewne Ty w strefie nie mieszkasz bo bys inaczej piszczal...[/color]

Na rynku nieruchomości jest taki ruch, że nie widzę problemu sprzedać
mieszkanie w strefie, kupić mieszkanie poza strefą a za różnicę tankować
paliwo przez najbliższe 10 lat. Jak ktoś mieszka w strefie, to po co mu
samochód? Wszędzie ma blisko :P
[color=blue]
> dlatego strefa , a dokladnie jej dochody , mialy pomoc w tworzeniu
> nowych miejsc parkingowych - bylo na to kupe lat - co z tego wyszlo
> widac, nie trzeba komentowac...[/color]

Tu masz rację niestety.

Stoout pisze:[color=blue]
> nie pomyślałeś o ludziach których elementem pracy jest samochód i poprostu
> muszą jezdzic po mieście?
> Odbije sobie ten abonament podnosząc ceny usług o 10-20%, wtedy mój problem
> sie rozwiąże, ale przeciętny Kowalski który nawet nie ma samochodu poczuje
> abo na własnej kieszeni.[/color]

Ale zyska w dłuższej perspektywie na tym, że będzie wdychał 10-20% mniej
spalin, bo uwierz mi - są ludzie, np. ja - którzy rezygnują z samochodu
na rzecz komunikacji miejskiej i/lub roweru.
[color=blue]
> Inna sprawa - mieszkam w najgorętszej strefie,gdzie są tylko kamienice
> mieszkalne. Nie ma tu urzędów ani mega sklepów. Dlaczego strefa obejmuje
> dzielnice mieszkalne, a nie tylko handlowo-przemysłowe? Poza ulicą nie ma
> miejsca zeby zaparkowac samochód. Jakim prawem miasto nakazuje mi płacic za
> parkowanie pod domem? podatek od luksusu mieszkania w centrum?[/color]

Zbierzcie się z okolicznymi mieszkańcami-kierowcami i przeforsujcie
likwidację strefy na Waszej ulicy. Tydzień później będziesz stawiał
samochód zupełnie gdzie indziej, bo na Twojej ulicy będą parkowali
wszyscy klienci/pracownicy firm, które mają siedziby przy płatnych
parkingach jedną czy dwie przecznice dalej.

[color=blue]
> Niech najpierw stworzy mi alternatywe np. zamkniety parking dla mieszkańców, a
> potem pyta czy chce płacic za parkowanie w centrum.[/color]

Ja wiem, że miasto ma służyć obywatelowi, a nie obywatel miastu, ale nie
przesadzaj z tym socjalistycznym "niech miasto stworzy". Nie sądzę, by
strefa obowiązywała na terenie Twojej (bądź Twojej wspólnoty/spółdzielni
mieszkaniowej) działki gruntu; jak masz(macie) gdzieś miejsce na swoim
terenie to zorganizuj(cie) sobie sami darmowy parking, a jak nie macie -
to cieszcie się że miasto wprowadziło opłaty zamiast zakazu ;)

BbT wrote:[color=blue]
> Arek P. pisze:[color=green]
>> BbT wrote:[color=darkred]
>>> Dlatego jestem zwolennikiem wszelkich zmian, ktore daja szanse na
>>> poprawe sytuacji. Nie mam pojecia czy podwyzka abonamentu przyniesie
>>> efekt w posaci wiekszej rotacji, ale moim zdaniem warto taki
>>> eksperyment przeprowadzic.[/color]
>>
>> Ciekaw jestem czy bylbys takim optymista, gdyby strefa zostala
>> powiekszona o raptem ulice dalej ... czyli tam gdzie parkujesz idac do
>> pracy.
>>
>> Jako mieszkaniec innej dzielnicy zostalbys postawiony przed wizja
>> "autobus+tramwaj czy abonament".[/color]
>
>
> Jasne. Wtedy bym mial na pewno inny punkt widzenia. Musialbym sie
> przesiasc na autobus albo parkowac poza strefa i robic sobie spacerek.
> Tak czy inaczej by mnie to w koncu spotkalo, bo predzej czy pozniej
> miejsc parkingowych nie starczy dla wszystkich. Jesli nie przesiade sie
> na autobus teraz, to bede musial za pol roku. Tego sie po prostu nie da
> uniknac.
>
> A tak na marginesie, to niektore firmy powinny sie zastanowic nad
> przeniesieniem na przedmiescia. Wiele z nich nic nie straci na tym, ze
> nie beda mieli placowki w centrum.
>
>[/color]
Bzdury prawisz kolego - widziales jak rozwiazuja to miasta, gdzie
parkingi sa platne?
Tam oplata za parking idzie na utrzymanie tego parkingu (przynajmniej w
jakiejs czesci). Tyle ze parkingi sa robione jakies takie...
kilkupoziomowe pod ziemia
kilkupoziomowe nad ziemia i jakos nie zajmuja duzo miejsca. Szczegolnie
te podziemne. Przejedz sie do Neapolu, Madrytu, Oslo, Lisbony, Berlina
albo innych mniejszych miast.
U nas wszystko od tylka strony. Najpierw szarpiemy kase przez 10-15 lat
a potem wysypujemy zuzel na trawnik w centrum miasta i mowimy ze powstal
wspanialy parking. A rok pozniej np kuzyn radnego bieze teren w
dzierzawe i robi parking strzezony :))

pozdr

On 30 Lis, 19:57, gshegosh <gk.s...@spam.karko.net> wrote:
[color=blue]
> Strefa jest po to, żeby parkowali krócej, a nie nie parkowali wcale.[/color]

nie, Strefa jest po to by były pieniądze (przynajmniej takie było
założenie) na budowanie nowych miejsc do parkowania, remont ulic
itd... jeśli chodzi o czas parkowania to co na to mieszkańcy? :)
[color=blue]
> srarstwa. A 15 minut później ta sama osoba narzeka, że bloki przez lata
> nie były docieplone, że kanalizację wymienić trzeba, klatki pomalować -
> pewnie, tylko skąd kasa?[/color]

zauważ jeszcze że większość takich pieniędzy jest niekontrolowana...
nikt tego nie sprawdza przecież...
[color=blue]
>
> Tak samo jest z tą strefą - każdy chce móc zaparkować maks. 2m od bramy
> swojego domu/zakładu pracy, ale zapłacić za to nikt nie chce nawet złotówki.[/color]

ależ mylisz się - nikt za bardzo by nie marudził jak koszt byłby na
rozsądnym poziomie... Pytanie też co zyskamy płacąc więcej? Ja myślę
że nic...

[color=blue]
>
> W Londynie płaci się za samo _wjechanie_ do ścisłego centrum. Inaczej
> zatkałoby się ono całkiem. Fakt, że tak komunikacja miejska nie tylko
> jest pod ziemią, ale i jeździe "nieco" częściej niż u nas ;)[/color]

człowieku co Ty porównujesz :) błagam Cię...

[color=blue]
> Na rynku nieruchomości jest taki ruch, że nie widzę problemu sprzedać
> mieszkanie w strefie, kupić mieszkanie poza strefą a za różnicę tankować
> paliwo przez najbliższe 10 lat. Jak ktoś mieszka w strefie, to po co mu
> samochód? Wszędzie ma blisko :P[/color]

to zostawie bez komentarza....

Olek <olo@usuntoodigitalline.eu> napisał(a):
[color=blue]
> wybacz ale nie rozumiem sensu Twojej wypowiedzi... Czy strefa jest
> płatna czy nie, ilości aut się nie zmieni - chyba nie myślisz, że mając
> auto ktoś jeździ tramwajem z powodu strefy :-)[/color]

Jedni płacą i płaczą, drudzy korzystają z innych środków transportu. :)

--

niunius <slawek.k3@op.pl> napisał(a):
[color=blue]
> Podobno mażna znieść płatna strefę parkowania w Szczecinie, chetnie złoże
> podpis pod takim wnioskiem , tylko gdzie?[/color]

Byłbym gotów pod takim czymś się podpisać, jednak z innego względu: im więcej
samochodów, tym łatwiej się rowerem śmiga :)

Sam pomysłodawca strefy powiedział, że chętnie by udostępnił strfefę za friko na
miesiąc czasu, by ludzie sami się przekonali, jak to będzie..

--

Użytkownik "gshegosh" <gk.spam@spam.karko.net> napisał w wiadomości
news:fipmp3$p7o$1@atlantis.news.tpi.pl...[color=blue]
>
> Ale zyska w dłuższej perspektywie na tym, że będzie wdychał 10-20% mniej
> spalin, bo uwierz mi - są ludzie, np. ja - którzy rezygnują z samochodu
> na rzecz komunikacji miejskiej i/lub roweru.[/color]

Niewiele osób będzie chciało lub bedzie mogło zrezygnować z samochodu tak
jak Ty.
[color=blue]
> Zbierzcie się z okolicznymi mieszkańcami-kierowcami i przeforsujcie
> likwidację strefy na Waszej ulicy. Tydzień później będziesz stawiał
> samochód zupełnie gdzie indziej, bo na Twojej ulicy będą parkowali
> wszyscy klienci/pracownicy firm, które mają siedziby przy płatnych
> parkingach jedną czy dwie przecznice dalej.[/color]

Zresztą jakbyś chciał to przyjedz w godzinach 7-16 na ul Sciegiennego. Jest
prawie cała pusta, kilkadziesiąt miejsc parkingowych czeka na chetnego
klienta lub pracownika do urzedu czy firmy. A po południu i w nocy parkują
tam wyłącznie mieszkańcy. I gdzie tu "zwiekszona" rotacja wywołana płatną
strefą? Jaki jest sens strefy na tej ulicy skoro tłok robi sie dopiero po
południu jak ludzie wracają z pracy? No ale płacic trzeba, bo to centrum.
Albo inaczej: nie wystarczy dać mieszkańcom pierwszeństwo parkowania? np.
jedna strona ulicy dla mieszkanców, a druga dla reszty.
Do tego nie trzeba wiekiej filozofii, wystarczy odpowiedni znak i pare
kresek na asfalcie/chodniku.
[color=blue][color=green]
> > Niech najpierw stworzy mi alternatywe np. zamkniety parking dla[/color][/color]
mieszkańców, a[color=blue][color=green]
> > potem pyta czy chce płacic za parkowanie w centrum.[/color]
>
> Ja wiem, że miasto ma służyć obywatelowi, a nie obywatel miastu, ale nie
> przesadzaj z tym socjalistycznym "niech miasto stworzy". Nie sądzę, by
> strefa obowiązywała na terenie Twojej (bądź Twojej wspólnoty/spółdzielni
> mieszkaniowej) działki gruntu; jak masz(macie) gdzieś miejsce na swoim
> terenie to zorganizuj(cie) sobie sami darmowy parking, a jak nie macie -
> to cieszcie się że miasto wprowadziło opłaty zamiast zakazu ;)[/color]

taaa, wykopiemy tunel pod kamienicą w czynie społecznym i bedziemy parkować
w piwnicach zeby przypadkiem nie nadziać sie na nieprzemyślany (czyt. głupi)
pomysł radnych. Płace podatek drogowy, akcyzy w paliwie, i co z tego mam?
Miliony kilometrów dróg publicznych. dlaczego wiec jeszcze miejsce pod domem
musze sobie dodatkowo wykupywać?
Dobrze ze Ci gamonie w rządzie nie wiedzą, ze samochód spala 14 razy wiecej
powietrza niż paliwa, bo i na to nałożyliby akcyze :>

Stoout

Użytkownik "Stoout" <stoout@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fipivm$ml$1@inews.gazeta.pl...[color=blue]
> wielkie, dynamiczne i bogate miasta naszego kraju (np. Wrocław) nie dość
> ze
> mają strefe droższą od nas (do czego dążymy), to tez parkingi przy[/color]

Gwoli scislosci, tam przynajmniej mozesz zarzucic do parkomatu nawet 50 gr,
jesli tyle czasu postoju Ci wystarczy. U nas zanosi sie, ze to bedzie
niemozliwe.
[color=blue]
> hipermarketach są płatne (pierwsze 30min gratis), do czego pewnie też
> dojdziemy. Tylko nie mówcie naszym politykom, ze w Wrc są ceny metra 2
> razy[/color]

Mozesz napisac, w ktorym centrum handlowym jest te 30 min? Bo z tego co ja
wiem zazwyczaj jest pierwsza godzina gratis. I przewaznie w tym czasie
większość ludzi załatwia to co mo zalatwic w sklepie.

--
Lazi

Użytkownik "Lazi" <lazi1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fiq9hg$m24$1@inews.gazeta.pl...[color=blue][color=green]
> > hipermarketach są płatne (pierwsze 30min gratis), do czego pewnie też
> > dojdziemy. Tylko nie mówcie naszym politykom, ze w Wrc są ceny metra 2
> > razy[/color]
>
> Mozesz napisac, w ktorym centrum handlowym jest te 30 min? Bo z tego co ja
> wiem zazwyczaj jest pierwsza godzina gratis. I przewaznie w tym czasie
> większość ludzi załatwia to co mo zalatwic w sklepie.[/color]

Moze pierwsza godzina, nie pamietam dokładnie. Kręciłem sie po Pasażu
Grunwaldzkim i Arkadach.
O Galerii Dominikańskiej słyszalem ze tez jest płatny, ale po 30min.

Stoout

Użytkownik "Stoout" <stoout@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fiqacn$o13$1@inews.gazeta.pl...[color=blue]
> Moze pierwsza godzina, nie pamietam dokładnie. Kręciłem sie po Pasażu
> Grunwaldzkim i Arkadach.
> O Galerii Dominikańskiej słyszalem ze tez jest płatny, ale po 30min.[/color]

Wszystkie centra maja pierwsza godzine "for free", a pozniej platne i wg
mnie to jest akurat. A jak ktos jest wielki sknera to zawsze moze wyjechac i
wjechac :-)

--
Lazi

Użytkownik "Lazi" <lazi1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fiqamc$olm$1@inews.gazeta.pl...[color=blue]
> Wszystkie centra maja pierwsza godzine "for free", a pozniej platne i wg
> mnie to jest akurat. A jak ktos jest wielki sknera to zawsze moze wyjechac[/color]
i[color=blue]
> wjechac :-)[/color]

troche odbiegliśmy od tematu
dlaczego wiec mamy mieć podobne ceny za parkowanie jak w Wrocławiu czy
Poznaniu, chociaż Szczecin gospodarczo nie dorasta Wrocławowi do pięt?
Zarobki są tam wyższe, koszta utrzymania też wyższe, cena metra znacznie
wyższa, miasto sie rozwija, jest znane na całym świecie bo pcha sie na takie
imprezy jak Expo czy MŚ 2012...mógłbym tak wymieniać jeszcze długo. Nawet
studenci z mojej grupy (byłej) jeżdzą do Wrocławia robić uzupełniające do
magistra, bo u nas rektor nie chce kontynuować kierunku. Nie trzeba
wyjeżdzać z kraju zeby dobrze zarobić. Moi rówieśnicy jeżdzą właśnie do
Wrocławia, bo tam rozwijają sie branże o których szczecinianie nie usłyszą
jeszcze przez 50 lat, a na weekendy wracają tutaj do rodzin.
A u nas...szkoda gadać. Nie dość ze jest cięzko, to jeszcze rzucają kłody
pod nogi przy każdej okazji :>

Stoout

Użytkownik "Stoout" <stoout@wp.pl> napisał w wiadomości
news:fiqd9m$1ve$1@inews.gazeta.pl...[color=blue]
> troche odbiegliśmy od tematu
> dlaczego wiec mamy mieć podobne ceny za parkowanie jak w Wrocławiu czy
> Poznaniu, chociaż Szczecin gospodarczo nie dorasta Wrocławowi do pięt?[/color]

Co racja to racja.
[color=blue]
> Wrocławia, bo tam rozwijają sie branże o których szczecinianie nie usłyszą
> jeszcze przez 50 lat, a na weekendy wracają tutaj do rodzin.[/color]

Skad ja to znam...
Ale na szczescie jadac przez Niemcy jest szybciej niz nasza "krajowa" droga
nr 3.

--
Lazi

Pawełek pisze:[color=blue]
> On 30 Lis, 16:44, BbT <mar...@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> wrote:
> czlowieku rusz Ty glowa! w czym pomoze? w nabijaniu czyjejs kabzy -
> nie myslisz chyba naiwnie, ze zaczna sie remonty parkingow i
> powstawanie nowych miejsc parkingowych... a co maja zrobic ludzie,
> ktorzy chcac czy nie chcac musza wykupic abonament bo mieszkaja w
> strefie? zapewne Ty w strefie nie mieszkasz bo bys inaczej piszczal...[/color]

O ile sie nie myle, mieszkancy strefy rozliczani sa wg osobnych,
nizszych stawek.

--
Pozdrawiam,
BbT

On 2 Gru, 11:28, BbT <mar...@zdroje.one.pl.a.spam.jest.be> wrote:
[color=blue]
> O ile sie nie myle, mieszkancy strefy rozliczani sa wg osobnych,
> nizszych stawek.[/color]

co nie zmienia faktu, że one niestety też wzrosną - jakim prawem?

Pawełek pisze:[color=blue]
> co nie zmienia faktu, że one niestety też wzrosną - jakim prawem?[/color]

Takim prawem, że niestety życie w centrum jest droższe niż poza nim.
Takim samym prawem nieruchomości są droższe w centrum i takim samym
prawem chleb jest droższy w centrum.

Stoout pisze:[color=blue]
> Niewiele osób będzie chciało lub bedzie mogło zrezygnować z samochodu tak
> jak Ty.[/color]

Będzie chciało, jeśli komunikacja miejska będzie sprawniejsza i szybsza
niż przeciskanie się samochodem w korkach, szukanie miejsc do parkowania
(i parkingowego z biletami SOP :P)
W Londynie - sorry, ja nie porównuję, tylko po prostu daję go jako
przykład - szybciej przebijesz się przez miasto metrem i ludzie
korzystają z niego masowo; do tego stopnia, że jeden z moich
kontrahentów wiózł serwery metrem, żeby ominąć korki :D U nas na metro
oczywiście za mało mieszkańców ;) ale tramwaje też można zorganizować
tak, by nie stały w korkach. I skomunikować tak, żeby nigdzie nie
czekało się w szczycie dłużej niż 5 minut.
Zauważ że są dwie grupy kierowców - mieszkający w centrum którzy
wściekają się że muszą płacić za parkowanie pod domem, ale mogliby na
dobrą sprawę do pracy dostać się w rozsądnym czasie tramwajem oraz
mieszkający "poza strefą", którzy wściekają się że muszę płacić za
parkowanie pod pracą, dla których możnaby zorganizować często kursującą
komunikację miejską (z miejsc typu Słoneczne/Bukowe) oraz parkingi przy
węzłach tejże komunikacji dla ludzi dojeżdżających z - nazwijmy to -
okolicznych wiosek. Rozwiązanie proste, tańsze dla ludzi niż parkowanie
pod pracą za abonament i odciążające centrum z ruchu i spalin.
[color=blue]
> Zresztą jakbyś chciał to przyjedz w godzinach 7-16 na ul Sciegiennego. Jest
> prawie cała pusta, kilkadziesiąt miejsc parkingowych czeka na chetnego
> klienta lub pracownika do urzedu czy firmy. A po południu i w nocy parkują
> tam wyłącznie mieszkańcy. I gdzie tu "zwiekszona" rotacja wywołana płatną
> strefą? Jaki jest sens strefy na tej ulicy skoro tłok robi sie dopiero po
> południu jak ludzie wracają z pracy? No ale płacic trzeba, bo to centrum.[/color]

No właśnie o to mi chodzi - jeśli wyłączymy tę jedną jedyną ulicę w
okolicy ze strefy, to wszyscy co parkują obecnie w promieniu kilometra
będą parkowali na Ściegiennego, bo tam za darmo :)
[color=blue]
> Albo inaczej: nie wystarczy dać mieszkańcom pierwszeństwo parkowania? np.
> jedna strona ulicy dla mieszkanców, a druga dla reszty.
> Do tego nie trzeba wiekiej filozofii, wystarczy odpowiedni znak i pare
> kresek na asfalcie/chodniku.[/color]

Pewnie że tak, tylko u nas takie coś będzie równie skuteczne jak miejsca
parkingowe dla inwalidów.
[color=blue]
> taaa, wykopiemy tunel pod kamienicą w czynie społecznym i bedziemy parkować
> w piwnicach zeby przypadkiem nie nadziać sie na nieprzemyślany (czyt. głupi)
> pomysł radnych. Płace podatek drogowy, akcyzy w paliwie, i co z tego mam?
> Miliony kilometrów dróg publicznych. dlaczego wiec jeszcze miejsce pod domem
> musze sobie dodatkowo wykupywać?[/color]

Dlatego że chcesz parkować za darmo. Ja wiem, że to brzmi głupio/naiwnie
w polskich realiach, ale uważam że jeśli komuś zależy na parkowaniu
samochodu koło mieszkania _za_darmo_ to powinien na etapie kupna lokum
sprawdzić, czy jest przynależne do budynku podwórze/miejsca parkingowe
pod ziemią. Skoro jest takich miejsc za mało, popyt podbija ceny i
pewnie i tak opłaci się bardziej kupić ten abonament, albo znaleźć
strzeżony parking w okolicy. Albo wynająć garaż ;)
[color=blue]
> Dobrze ze Ci gamonie w rządzie nie wiedzą, ze samochód spala 14 razy wiecej
> powietrza niż paliwa, bo i na to nałożyliby akcyze :>[/color]

Pojedź gdzieś na wczasy, to zapłacisz taksę klimatyczną :P

Pawełek pisze:[color=blue]
> nie, Strefa jest po to by były pieniądze (przynajmniej takie było
> założenie) na budowanie nowych miejsc do parkowania, remont ulic
> itd... jeśli chodzi o czas parkowania to co na to mieszkańcy? :)[/color]

Mieszkańcy płacą abonament, a nie za czas parkowania :)
[color=blue]
> zauważ jeszcze że większość takich pieniędzy jest niekontrolowana...
> nikt tego nie sprawdza przecież...[/color]

We wspólnotach mieszkaniowych jest kontrolowana, w przypadku strefy ogr.
postoju to masz rację raczej niestety :(
[color=blue]
>[color=green]
>> Tak samo jest z tą strefą - każdy chce móc zaparkować maks. 2m od bramy
>> swojego domu/zakładu pracy, ale zapłacić za to nikt nie chce nawet złotówki.[/color]
>
> ależ mylisz się - nikt za bardzo by nie marudził jak koszt byłby na
> rozsądnym poziomie... Pytanie też co zyskamy płacąc więcej? Ja myślę
> że nic...[/color]

No ale właśnie o to chodzi, że jak będzie za tanio, to nie przyniesie
żadnego rezultatu i wtedy będziemy mogli się zrzymać że to jest płacenie
dla samego płacenia. Żeby opłata powodowała ograniczenie czasu/ilości
postojów, musi być odczuwalna. Niestety :)
[color=blue][color=green]
>> W Londynie płaci się za samo _wjechanie_ do ścisłego centrum. Inaczej
>> zatkałoby się ono całkiem. Fakt, że tak komunikacja miejska nie tylko
>> jest pod ziemią, ale i jeździe "nieco" częściej niż u nas ;)[/color]
>
> człowieku co Ty porównujesz :) błagam Cię...[/color]

Nie porównuję, daję jedynie przykład tego że może być gorzej i że każde
rozwijające się miasto (Szczecin to moje miasto i mam nadzieję się
będzie rozwijał) musi sobie radzić i właśnie _ograniczać_ ruch w
centrum. Nie pomogą tu nawet 10-pasmowe jezdnie, po prostu trzeba ludzi
zniechęcić do wjeżdżania samochodem do centrum w ogóle.
Popatrz na to, jak jest to nieefektywne - w większości samochodów jest
tylko kierowca.
[color=blue][color=green]
>> Na rynku nieruchomości jest taki ruch, że nie widzę problemu sprzedać
>> mieszkanie w strefie, kupić mieszkanie poza strefą a za różnicę tankować
>> paliwo przez najbliższe 10 lat. Jak ktoś mieszka w strefie, to po co mu
>> samochód? Wszędzie ma blisko :P[/color]
>
> to zostawie bez komentarza....[/color]

Dlaczego? :)

On 2 Gru, 17:44, gshegosh <gk.s...@spam.karko.net> wrote:
[color=blue]
> Takim prawem, że niestety życie w centrum jest droższe niż poza nim.
> Takim samym prawem nieruchomości są droższe w centrum i takim samym
> prawem chleb jest droższy w centrum.[/color]

udowodnij, bo głupoty prawisz - porównaj sobie ceny bardzo podobnego
mieszkania w centrum i np. w dzielnicy pogodno, co do cen chleba
również prawisz głupoty... Życie w centrum w cale nie jest droższeniż
poza nim... Prawisz jakby życie w centrum to był jakiś przywilej -
akurat nawet z powodu głupiej strefy widać, że to same problemy...

On 2 Gru, 17:54, gshegosh <gk.s...@spam.karko.net> wrote:
[color=blue]
> Będzie chciało, jeśli komunikacja miejska będzie sprawniejsza i szybsza[/color]

ale nie będzie, co widać na przestrzeni lat i obiecankach
cacankach....
[color=blue]
> W Londynie - sorry, ja nie porównuję, tylko po prostu daję go jako
> przykład - szybciej przebijesz się przez miasto metrem i ludzie
> korzystają z niego masowo; do tego stopnia, że jeden z moich[/color]

aha - porównujesz Londyn ze Szczecinem - gratulacje... pod względem
rozwiązań komunikacyjnych jesteśmy daleko za murzynami a Ty
porównujesz Szczecin z wysoko rozwiniętym miastem...
[color=blue]
> Zauważ że są dwie grupy kierowców - mieszkający w centrum którzy
> wściekają się że muszą płacić za parkowanie pod domem, ale mogliby na
> dobrą sprawę do pracy dostać się w rozsądnym czasie tramwajem oraz
> mieszkający "poza strefą", którzy wściekają się że muszę płacić za
> parkowanie pod pracą, dla których możnaby zorganizować często kursującą
> komunikację miejską (z miejsc typu Słoneczne/Bukowe) oraz parkingi przy
> węzłach tejże komunikacji dla ludzi dojeżdżających z - nazwijmy to -
> okolicznych wiosek. Rozwiązanie proste, tańsze dla ludzi niż parkowanie
> pod pracą za abonament i odciążające centrum z ruchu i spalin.[/color]

pomyłką jest fakt, że mieszkańcy muszą płacić wysoki abonament
(jeszcze raz podkreślę - jak pisałem wcześniej - miasto na przestrzeni
kilku lat działania SOP'u nie zrobiło dla parkujących samochody
dosłownie nic - zero...), pomyłką jest że abonament dla dojeżdżającej
osoby pracującej w centrum wynosić będzie 1000 zł - brawo radni z
PO... To ma niby wymusić rotację aut w centrum?, a nie zmieni pewnie
nic, gdyż i tak większość stanowią właściciele aut parkujących w celu
załatwienia jakieś sprawy - dlaczego więc zamiast podnosić o 300%
abonament (co jest chorym pomysłem od samego początku), SOP po prostu
nei ustali ceny zaporowej np. za kolejne godziny postoju, a więc za
pierwszą godzinę płącę np. 1 zł, a za kolejną już np. 2,50 albo 3
zł... - rozumiesz ? to by na pewno wpłynęło na rotację, gdyż większość
stawała by tylko na tą jedną godzinę.... Na pewno zostawiłbym autoi
dojeżdżał do pracy komunikacją, pod warunkiem że komunikacja byłaby
sprawna - a jak jest każdy wie...

[color=blue]
> No właśnie o to mi chodzi - jeśli wyłączymy tę jedną jedyną ulicę w
> okolicy ze strefy, to wszyscy co parkują obecnie w promieniu kilometra
> będą parkowali na Ściegiennego, bo tam za darmo :)[/color]

i to jest ta Twoja upragniona rotacja? ręce opadają...
[color=blue]
> Dlatego że chcesz parkować za darmo. Ja wiem, że to brzmi głupio/naiwnie
> w polskich realiach, ale uważam że jeśli komuś zależy na parkowaniu
> samochodu koło mieszkania _za_darmo_ to powinien na etapie kupna lokum
> sprawdzić, czy jest przynależne do budynku podwórze/miejsca parkingowe
> pod ziemią.[/color]

a dlaczego miasto nie postara się o budowę takich parkingów jak
praktykuje się to na całym świecie?

pozdr
Pawełek

Pawełek pisze:[color=blue]
> udowodnij, bo głupoty prawisz - porównaj sobie ceny bardzo podobnego
> mieszkania w centrum i np. w dzielnicy pogodno, co do cen chleba[/color]

Porównywanie bloku w centrum i domków na Pogodnie to dopiero nie-głupota ;)
[color=blue]
> również prawisz głupoty... Życie w centrum w cale nie jest droższe niż
> poza nim... Prawisz jakby życie w centrum to był jakiś przywilej -
> akurat nawet z powodu głupiej strefy widać, że to same problemy...[/color]

Nie będę Ci udowadniał, bo jak - mam Ci paragony pokazywać? Ja po prostu
sam widzę że zwykle drożej jest w sklepach na Piastów czy Niepodległości
niż na obrzeżach miasta.
Życie w centrum to żaden przywilej, sam spieprzam stąd na przedmieścia;
nie da się jednak zaprzeczyć że z mieszkaniem w centrum wiążą się
dodatkowe koszty i tylko to było moją tezą :)

Pawełek pisze:[color=blue][color=green]
>> W Londynie - sorry, ja nie porównuję, tylko po prostu daję go jako[/color][/color]
^^^^^^^^^^^^^[color=blue][color=green]
>> przykład - szybciej przebijesz się przez miasto metrem i ludzie[/color][/color]
^^^^^^^^[color=blue]
> aha - porównujesz Londyn ze Szczecinem - gratulacje... pod względem[/color]
^^^^^^^^^^^
[color=blue]
> ale nie będzie, co widać na przestrzeni lat i obiecankach
> cacankach....
> (...)
> rozwiązań komunikacyjnych jesteśmy daleko za murzynami a Ty
> porównujesz Szczecin z wysoko rozwiniętym miastem...
> (...)
> a dlaczego miasto nie postara się o budowę takich parkingów jak
> praktykuje się to na całym świecie?[/color]

Ciężko dyskutować z kimś, kto z góry zakłada, że nie da się przekonać,
nie czyta ze zrozumieniem i zaprzecza sam sobie, dlatego dla mnie EOT.

Pozdrawiam :)

On 2 Gru, 21:41, gshegosh <gk.s...@spam.karko.net> wrote:
[color=blue]
> Ciężko dyskutować z kimś, kto z góry zakłada, że nie da się przekonać,
> nie czyta ze zrozumieniem i zaprzecza sam sobie, dlatego dla mnie EOT.
>
> Pozdrawiam :)[/color]

pokaż mi palcem w którym miejscu sobie zaprzeczyłem bo jak na razie to
cytujesz siebie :)

On 2 Gru, 21:37, gshegosh <gk.s...@spam.karko.net> wrote:
[color=blue]
> Porównywanie bloku w centrum i domków na Pogodnie to dopiero nie-głupota ;)[/color]

nie - porównanie ceny za metr w kamienicy - na pogodnie też jest stare
budownictwo....
[color=blue]
> Nie będę Ci udowadniał, bo jak - mam Ci paragony pokazywać? Ja po prostu
> sam widzę że zwykle drożej jest w sklepach na Piastów czy Niepodległości
> niż na obrzeżach miasta.[/color]

chyba nie bardzo - raczej ceny uzależnione są od sieci sklepów, w
którym kupujesz...

Pawełek pisze:[color=blue]
> pokaż mi palcem w którym miejscu sobie zaprzeczyłem bo jak na razie to
> cytujesz siebie :)[/color]

najpierw piszesz o Szczecinie i Polsce:
"ale nie będzie, co widać na przestrzeni lat i obiecankach
cacankach...."
"pod względem
rozwiązań komunikacyjnych jesteśmy daleko za murzynami a Ty
porównujesz Szczecin z wysoko rozwiniętym miastem..."

a potem piszesz
"a dlaczego miasto nie postara się o budowę takich parkingów jak
praktykuje się to na całym świecie?"

;)

Ale zakończmy dyskusję, nie przekonamy się nawzajem, a energii na spory
szkoda :) Miłego wieczora.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • oprawy.xlx.pl


  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

       
     
      Płatne parkowanie
    rafal2325